Nov
J'avais commencé en anglais!!! _-
All these little coincidences
Here's
one of them - Matt Innes had an ‘Identify the painting’ competition
over on his blog, ‘Underpaintings’ – one of the paintings really spoke
to my heart – probably by Bastien Lepage, I thought.
When
he gave out the answers, the artist turned out to be an artist I’d
never heard of, Daniel Ridgway Knight, and the painting’s title “Hailing
the ferry”
– as I looked him up/checked him out (interesting) I found he was an American who lived and worked in France.
One of the major reasons his painting appealed to me was the river in
it – it reminded me of my rambles all over the area north of Paris – and
especially of the hotel perched on an escarpment overlooking the river
(Seine) where Sylviane and Thierry had their wedding party – I thought
it was such a great place
- then I read that this village – Rolleboise- was the village he lived
and worked in! Such strange little coincidences – serendipity – these
threads crossing….http://www.danielridgwayknight.org/
Dec
The Monet exhibition
Quite
a few of the Bargue drawings have huge areas of shadow - which would be
OK to do in charcoal - a nice painterly medium - and which the
originals were done - but the big darks are a real, real pain in pencil.
It's funny, in the book Ackerman says they should be done in charcoal,
but that charcoal is too difficult for beginners - who would need
tuition - don't know why he didn't add a little guide to using it!
Anyway, it dawned on me that drawing in paint (monochromatic) would be
very instructive and useful - I did the one above - and it was certainly
more enjoyable. Must do some more like this.
What I'm going to do now is a Prud'hon copy - using the info. from Rebecca Alzofon's excellent site. Love Prud'hon -interesting life he had, too!
What I'm going to do now is a Prud'hon copy - using the info. from Rebecca Alzofon's excellent site. Love Prud'hon -interesting life he had, too!
2011
Nov
Les tontons dessinateurs
Dessiner
est toujours difficile (et toujours un plaisir énorme !). Après un an
de travail, je peux toujours sortir un dessin qui ressemble à rien, même
en faisant des efforts. Eh bien.
J'ai
déjà dit - presque tout me monde dessine dans l'enfance – jusqu'à
l'adolescence – et qu'on a tendance a avoir un peu le même
parcours/approche à ça.
Tout
le monde , ou presque, a eu un oncle (ou papa) qui faisait des dessins
sublimes devant ses yeux ébahis... « qu'est-ce que je dessine maintenant
? » un cheval sur le dos qui rit parce qu'on le chatouille ? - pas de
problème ! – et super le truc. Ou un cowboy avec la goutte qui tombe du
nez...
J'aurais pensé que avec mes études de l'anatomie, etc., etc. j'aurais pu bien dessiner de petits mains, etc. à présent – mais il n'en est rien
Entretemps,
je fais des exercices sur les valeurs. Faute de faire des chevaux qui
rient, je serais peut être capable de faire quelques petits paysages
potables – en me demandant si le dessinateur de Lucky Luke n'est pas
plus fort que Monet ?
A basic rule?/Un principe de base ?
J'ai oublié d'où vient cette citation - si le français est mauvais,c'est moi :D
"Dans l'art, sauf exception, la symétrie, équilibre et uniformité sont mortels. C'est rare que la nature espace ses arbres à intervalles régulières de 5 m. Mais l'esprit humain aime l'ordre, et on a tendance à équilibrer – c'est souvent mortel pour l'œuvre !"
Pas de forme ni d'espacement, ni d'espace régulier sauf que si c'est voulu...
Dec
My 10 favourite books
The Once and Future King T.H. White (grand enfant ? ;D)
Akenfield Ronald Blythe
To Kill a Mocking Bird Harper Lee (f) (enfant?)
The Heart is a Lonely Hunter Carson McCullers (f)
The Grapes of Wrath John Steinbeck
War And Peace Leo Tolstoy
Doctor Zhivago Boris Pasternak
The Silver Sword Ian Serraillier (enfant)
A Hundred Milllion Francs
(Le Cheval Sans Tête) Paul Berna (enfant)
Van Gogh
Van Jon ;(
Bien que le récapitulatif du temps perdu recherché se termine ici...
..la route de Tarascon mène jusqu'à dans les Alpes.... ..et (presque) partout...
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